Home

Guppy yngel hona eller hane

Guppy Hane Mix Färger - Zoo

1. Guppy hane är en akvariefisk m vackra fenor. En levandefödare som är allätande akvariefisk som föredrar vegitabiliskt fiskfoder, honan större än hanen. Latinskt namn: Poecilia reticulata ursprung Centralamerika, Temp:22-28, pH range:6.0-8.0, dH range:5-1
  2. Guppy har så kallad förrådsbefruktning vilket gör att en hona kan föda flera kullar yngel efter att ha blivit befruktad av en hane. Om det är av din sämsta hane kan det bli rätt så trist avkomma. Gallra kontinuerligt bort de fiskar som inte växer bra, är krokiga eller fula. Vid tre till fyra månaders ålder väljer du ut de bästa.
  3. a platys, hade en hane o en hona, hanen dog o sen levde honan ensam med 5 av sina döttrar tills jag skaffade en ny hane, då fick dessa honor yngel o av alla dem var bara 1 hane

Guppy är en fisk som tillhör de levandefödande tandkarparna och kullarna brukar uppgå till 10-80 yngel om honan är i god kondition. Eftersom hanarna ofta driver honorna rätt hårt rekommenderas att man i akvarium håller två honor till varje hane Guppy har så kallad förrådsbefruktning vilket gör att en hona kan föda flera kullar yngel efter att ha blivit befruktad av en hane. Om det är av din sämsta hane kan det bli rätt så trist avkomma. 11. Gallra kontinuerligt bort de fiskar som inte växer bra, är krokiga eller fula. 12 Jag tror att hur stressad honan/honorna blir är inviduellt både hos honorna och hanarna. Jag hade en hane förut som bodde tillsammans med (ungefär) 3 hanar och 7 honor. Den hanen uppvaktade och stressade alla honorna och hanarna. Och nu har jag 2 hanar och en hona i ett annat akvarium, hanarna bryr sig inte om honan över huvud taget

Garanterat en hona som får yngel relativt snart! :) hade platys förut och dom såg ut exakt som dina när det var dags, kul! Anmäl 0 Bra inlägg 2015-04-04 15:15 #5 av: Pischar Hona och hane? (guppy) - Jag köpte guppys i djuraffären för ett tag sedan, Ancistrus yngel och eheim pump Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus. Klicka här och bli medlem på iFokus - eller - Nya inlägg på iFokus 2 andra yngel är neonaktiga på stjärt och ryggfena. De ser ut som honor Ett yngel har ännu mer neon, och liknar en hane i kroppsformen. Den har ännu inget gonopodium, men det kommer väl om det är en hane:) En svartstjärtad hona har jag, och den största hanen försöker para sig med henne..

Guppyodling - Svenska guppysällskape

Guppy yngel hur blir de hanar? - Levandefödare

I akvarium hålls de med fördel i stim på 5 individer eller fler, gärna med fler honor än hannar. Akvariet bör ej vara mindre än 50 liter och ha en minsta längd på ca 50-60 cm. Guppy passar bra i ett traditionellt sällskapsakvarium men undvik att ha dem i samma akvarium som fenbitare och tänk på att deras yngel lätt blir mat åt ciklider och labyrintfiskar Hur länge är en fisk gravid (2 honopr 1 hane) jag undrar hur en gravid guppy ser ut eller p Oj,. Den populära akvariefisken guppy är dräktig i cirka 5 veckor och kullerna är mellan 10-80 yngel stora ; gravida fiskar - Hej, jag har 5 platys och 3 guppis(2 honopr 1 hane) jag undrar hur en gravid guppy ser ut eller p.

Guppy - Wikipedi

Honor är avsevärt mindre aggressiva än hanarna. Utseendemässigt är honorna något mindre och i allmänhet inte lika färgstarka. Dessutom är hanarnas fenor större. På bilden ovan är den blå en hane och den ljusröda en hona. När det börjar vara dags för lek bygger hanen ett skumbo genom att göra luftbubblor som omges av ett segt slem Camalanus finns ofta p å levandefödande tandkarpar och är en trådmask eller nematod, som lever i fiskens tarmar, där den suger blod. När fisken är i vila ser man att de upp till 12 millimeter långa honorna sticker ut något genom fiskens analöppning. Hanarna är mindre I en guppy med grundfärgen grå vilken är vildtypen så är alla pigmentceller normala och funktionerande, Hona i grundfärg grå, hanen som syns har grundfärg guld. Dessa siffror är också bara ett statisktisk medeltal så vill man vara säker på att få ett vit yngel bör man nog ha minst ett femtiotal yngel att leta bland

Hem / Akvariefisk Sötvatten / Guppy / Guppy Endler Mix Asien Hane,Hona. Guppy Endler Mix Asien Hane,Hona. 34.00 kr Inkl moms. Poecilia wingei. Guppy Endler Mix Asien Hane,Hona mängd. Lägg i varukorg. Lägg till i önskelistan Guppy yngel (ej hund). Honorna är större än hanarna och en mogen kvinna kan bära 24 till 48 yngel varje kvinnliga guppy kommer att svälla i storlek och en mörk fläck kommer att. Storlek: 6 cm Temperament: Fredlig Honan brukar föda kring 40 yngel per lek. Övrigt: Guppy har introducerats i många olika delar av världen, Kännetecken. Hanen är betydligt större än honan. Honan är som regel vid lek betydligt starkare färgad än hannen. Akvariefisk. Palettcikliden är en afrikansk ciklid som de flesta akvarister stiftat bekantskap med. Det är utan överdrift den vanligaste av de mindre cikliderna, palettcikliden är dock ingen dvärgciklid.Palettciklid kommer ursprungligen från Nigeria

guppys.s

1. Honorna har nu en snittstorlek på 18 mm; hanarna 13 mm. Stammen består av mer än 100 djur. Att avkomman av Endlers och vanlig guppy ej är steril utan fortsätter att reproducera sig borde enligt genetiska regler betyda att det är samma art, trots ganska stora olikheter dem emellan vad gäller storlek, yngelantal och beteende
  2. Den äter smått levande eller frystfoder, smått flingfoder och Hanarna är något slankare än honorna. Hanarna har ett rakt längsgående blått men inte speciellt produktiv. Tetran odlas bäst i ett speciellt odlingsakvarium. Dess yngel kläcks efter ungefär ett dygn och är frisimmande efter cirka sex dygn. Det kan bli upp till.
  3. Beställ Guppy ENdler guld hane/hona på HORNBACH.se! Alltid hög kvalité till ständigt lågt pris. Byggbranschens nöjdaste kunder. Stora byggvaruhus med Drive-in
  4. Endlers guppy, Poecilia wingei, är en färgrik levandefödande tandkarp nära släkt med guppy, Poecilia reticulata.Endlers guppy fick status som egen art den 25 mars 2006.. I naturen lever Endlers guppy på halvön Paria, i delstaten Sucre i nordöstra Venezuela.Den har genom åren infångats av flera olika ichtyologer och systematiker, bland andra John Endler, som var den första att.
  5. Beställ Guppy Endler Bluesnake Campoma hane/hona på HORNBACH.se! Alltid hög kvalité till ständigt lågt pris. Byggbranschens nöjdaste kunder. Stora byggvaruhus med Drive-in

Endast guppyhanar? - Nybörjarhörnan - Akvariefisk iFoku

1. Svärdbärare eller grön svärdbärare (Xiphophorus hellerii) är en fiskart som tillhör familjen levandefödande tandkarpar (Poeciliidae). [1] Den förekommer naturligt i Nord-och Centralamerika från Veracruz i Mexiko söderut till nordvästra Honduras och lever i såväl strömmande vattendrag som kanaler och dammar, företrädesvis med tät vegetation. [1
  2. Asian blue finns också i en mycket vanlig zooaffärs stam ofta kallad blue neon, vilkas hanar har en ljusblå stjärtfena. Om man korsar dessa med vilken hona som helst utan asian blue anlaget så kommer 50 % av deras avkomma att få asiangenen vilket innebär att de blir blå där de annars hade varit röda
  3. Molly eller lyrmolly (Poecilia sphenops) [6] är en fiskart som 1846 beskrevs av Valenciennes, 1846. Molly ingår i släktet Poecilia, och familjen Poeciliidae. [7] [8] IUCN kategoriserar arten globalt som otillräckligt studerad. [1]Inga underarter finns listade. [7] Den förekommer vilt i centralamerikanska vattendrag.Molly och angränsande arter har givit upphov till akvariefisken Black moll

Två små (40 liter) med guppy i, hanar och honor separerade och ett stort (120l) med barber i.. Pumpen till hannarnas kar gick på femhundra, till honorna kostade den dryga 200 (inkl. filter). Ger du bra med näring i ursprungskaret kan du föröka dina växter, så slipper du köpa nya och lite grus kostar inte mycket heller Köpte tre guppyhonor och en hane till dotterns akvarie, en hona och hanen dog ganska snart, och vi har avvaktat med att köpa nya eftersom vi skulle flytta, men nu när jag bytte vatten, så hittar jag massvis med små små yngel, jag förmodar att honorna var befruktade innan hanen dog, men det har ju gått ett halvår, så länge bär de inte sina yngel Black Molly är en av de minsta mollyarterna, den mäter ca 8-12 cm som vuxen. Den finns förutom som sammetssvart variant även i många färggranna hybrider och även en sort med lyrstjärt. Dessa hybrider har oftast framkommit genom inavel. Detta har lett till att många yngel fötts döda eller deformerade Det är en liten fisk, hanarna blir ca 2 cm, honorna upp till det dubbla. I motsats till den vilda (vanliga) guppyn är hanarna intensivt färgade på nästan hela kroppen. Honorna liknar vanliga guppyhonor. På fyndorten fanns flera färgvarianter, även svarta bröstfenor förekom(ca.20 %), och både under, över och dubbelsvärd

Platy, hona eller hane? - Nybörjarhörnan - Akvariefisk iFoku

1. Av ovan nämda arter äter alla sina yngel dock inte endlerss guppy! Svärdbärare och platy ska man inte blanda då man får hybrider. Skaffa ett gäng tetror för att hålla nere yngel produktionen eller skänk dom till någon med rovfiskar
  2. Guppy är en fisk som tillhör de levandefödande tandkarparna (Poeciliidae). Guppyn är en mycket vanlig akvariefisk som finns i ett otal odlingsformer. Den var tidigare en väldigt tålig art men är idag, främst på grund av hård avel en något känsligare fisk
  3. dre och har starkare färger och längre fenor än honan. Odling: Mycket lätt att odla, honorna föder levande yngel 1 gång per månad. En bra hona i bra storlek kan producera 20-40 yngel, ynglerna äter söndersmulat flingfoder eller smått levande eller fryst foder
  4. dre 30-60l. I för stort kar blir det mycket ytor för hanen att jaga runt honan på och leken kan då dra ut lite extra på tiden
  5. a lite för jag har så många ancistrus bebisar + yngel av guppy
  6. Eftersom hanarna ofta driver honorna rätt hårt rekommenderas att man i akvarium håller två honor till varje hane. I naturen är dock förhållandet det omvända; där ges å andra sidan bättre möjligheter för honorna att söka sig undan. Hanarna blir ca 3,5 c..

Jag har en hane och en hona. Detta är. En bild på honan är hon inte lite väl rund om magen ? Hur vet man om en black Molly Dräktighetstiden löper om fem veckor, och kullarna brukar uppgå till 20-110 yngel om honan är i god kondition Guppy och mollys äter inte sina egna yngel. Platy och svärdbärare gör det bara när de är riktigt små Ja nu vimlar det av guppy yngel i stora karet :D Yngel som är ifrån alla möjliga olika honor. Säkerligen ett 40-tal eller mer :) Jag fick ju två Giessener honor av Olle på guppymötet hemma hos Björn i Gävle i April. Den ena dog dock innan hon hann bli dräktig och föda några yngel

Hona och hane? (guppy) - Nybörjarhörnan - Akvariefisk iFoku

Honorna kan bli ca 4 cm långa medan hannarna är något mindre, 2-3 cm. Endlers guppy går att korsa med vanliga guppy och är lätt att få yngel av. De fiskar som säljs i handeln som endlers guppy är ofta hybrider mellan guppy och endlers men man kan vända sig till uppfödare för att få tag på riktiga endlers stycken uppväxt akvarium allt beroende på hur många yngel jag fått. Vid en storlek på minst 2cm köper akvariebutikerna gärna upp dina yngel eller ännu hellre byter dom mot t ex foder och tillbehör. Har ni några frågor eller synpunkter på mitt sätt att odla scalarer på så skicka ett mail!. MVH Johan Lidman johanlidman@yahoo.co Här bär honan på ett dominant anlag (i enkel upplaga) som gör blå färg till röd, hon paras med en röd hane och de får då 50 % blå avkomma oberoende av kön (de som fick blågenen). De andra 50 % blir röda, om honan hade haft två blågener hade 100% av hennes avkommor fått blå stjärt Torrfoder 1-2 gånger om dagen för båda, vuxna och yngel. 5. b) dina yngel? Torrfoder 1-2 gånger om dagen för båda, vuxna och yngel. 6. Vad har du för avels- eller urvalsprinciper? Om han har tillräcklig många fina hanar, så para han flera hanar med flera honor. Om det finns bara en bra hane, så para han den med en hona. 7

Hej någon som kan se fall detta är en golden hane eller hona är tacksam för alla svar DSC01621.JPG (110.56 kB, 1335x642 - visat 529 gånger.) Logga Honan blir väldigt tjock och man kan se att magen kan mörkna lite just innan hon ska föda. De blir könsmogna runt 3-4 månaders ålder. Vill du ha yngel så behöver du riklig växtlighet som skyddar ynglen både på botten och vid ytan eller låta honan föda i ett yngelakvarium Hanarna brukar också vara mindre än honorna. Hanarna blir könsmogna kring 2 månaders ålder medan honorna inte brukar bli det förrän de är 3 månader gamla. Guppyn är en levandefödande fisk. Honan brukar föda kring 40 yngel per lek. Övrigt: Det finns många olika färgvarianter att välja mellan jag har en guppy-hona som är på smällen :-) Hur länge brukar de vara gravida? Allmänt nyfiken på när de pluppar ut bara

Guppy-yngel! =) - Förlossning /BB/ barnkammare

De silverfärgade skulle i så fall vara honor. Hanarna brukar ha bakkroppen i roligare färger och stjärtfenan brukar se ut som vackra fjärilsvingar. Honorna är större och har en mörk fläck vid buken, där deras ägg ligger och utvecklas till yngel I utseendet är honan flera gånger större än hanen och har en mörk fläck från undersidan av buken. Det är förvånande att kvinnan i taget kan producera från några dussin till ett och ett halvt hundra yngel. Guppy avel. Det första tecknet på självgraviditet är en ökning i buken Honan blir paralyserad och han vänder henne upp och ned. Sammtidigt som hon hamnar på rygg sprutar hon ut ett eller flera romkorn som hanen befruktar. Romen är tyngre än vattnet och sjunker mot botten. Hanen simmar nu ned och hämtar äggen och stoppar upp dem i skumboet. Honan kvicknar till efter ett tag och hjäper till Guppy Endler Lime Green Hane/Hona. 38.00 kr Inkl moms. Poecilia wingei. Guppy Endler Lime Green Hane/Hona mängd. Lägg i varukorg. Lägg till i önskelistan Guppy är en stimfisk och bör hållas i grupper om minst sex vuxna fiskar och med tiden deras yngel i alla åldrar. Fördelning hanar - honor spelar ingen roll. Om man vill ha mycket färg så går det bra att hålla mängder av hanar med enstaka honor. Den som är ute efter massor av yngel håller fler honor än hanar

Olof Boberg, Stockholm,. är ordförande i Svenska Guppysällskapet och odlar guppies sedan 1967, men även en del som grabb i unga år förstås. Han odlar filigranmönstrad och metallik lyrstjärt, dubbelsvärd wienersmaragd och metallik, triangel halvsvart gul metallik och albino, rundstjärt röd filigran och pink samt undersvärd Egenskap Levandefödare. Ursprung Mellan Amerika. Temp 20-28°C. Leverantör. Nam Ett av hans akvarier är barnkammare för yngel som bara är någon dag gamla. Ett annat fungerar som sängkammare där utvalda honor och hanar tänkta att bli föräldrar till guppys i helt nya färgkombinationer simmar omkring tillsammans. - Det roliga är just att man kan få fram en variant som man är ensam om i världen Jag har 4 st stora guppysar, 2 honor 2 hanar. Nu har dom fåt ett yngel.... Hur ska jag göra, ska jag ha dom i ett Eftersom du har lagt frågan under föda och foder så antar jag att du ska använda guppys som foder eller? Om så är fallet så borde du ha ett akvarie med enbart guppys. Skaffa ett tiotal honor och ca tre hanar så har.

Separera hanar och honor några veckor. Mata ofta och lite, utan att överutfodra, Släpp ihop lämpligen en eller två honor, med två till fyra hanar, av de tidigare separerade fiskarna. Mata normalt, Antalet yngel kan vara mycket stort och häri ligger svårigheten med odling av slöjstjärtar och guldfisk Guppy yngel, både hanar och honor i olika färger . Spara annons ; Rapportera produkt / användare. 8 Dec 2015 22:21 Adam. Vart finns de? 8 Dec 2015 Sätesvärmare: 65kr styck eller båda för 100kr! Södermanland, Nyköping / Oxelösund. One size 50kr styck eller alla tre för 120kr finns i Järnbrott 40kr Honorna är gulaktiga med ett rött/rosa område på buken, medan hanarna ofta blir lite mer blåaktiga (färgen varierar mellan olika Kienke-varianter). Akvariemiljö. Ett lämpligt akvarium skall innehålla flera gömställen (stenar, rötter och/eller tomma lerblomkrukor), samt vara relativt tätt planterat Sv: Guppy-yngel-ätare?! Om det passar att ha i ditt akvarie, skaffa scalarer. De äter gärna små fiskar. Det gör i o f s neontetror med. Goffar gärna i sig småttigt. Jag har inte fått några guppyyngel att överleva i mitt akvarie kan jag säga. Får ha dräktiga guppyhonor i eget akvarie för att få några yngel att föda upp hona eller hane? 2010-01-06 00:51 #0 av: Mig- hej, jag funderar lite på det här med vaxhudar på undulater. det jag köpte skulle vara en hona, men jag vet inte riktigt om det lutar mot hane

guppy - akvariefiska

Endlers guppy hybrid yellow lepard hanar i gulsvart 50 kr par yngel små av helgul 5 kr st eller 25 st för 100 kr Körsbärsräkor 10 kr st eller 25/30 st för 100 kr Röda platy ungfiskar 10 kr st eller 12 för 100 kr Endlers guppy mix av vanliga endlers och hybriden yellow lepard blir många olika varianter vid avel inget för. Blå gurami - Three spot gourami Trichogaster trichopterus (Pallas, 1770) Art: trichopterus Släkte: Trichogaster Familj: Osphronemidae (guramifiskar) Ordning: Perciformes (abborreformer) Klass: Actinopterygii (strålfeniga fiskar) Beskrivning: Oval, platt, fredlig fisk.Blåmarmored vanligaste kroppsfärg, ibland brun- eller gulaktig. 1-3 mörka fläckar kan ibland förekomma på sidorna

RödZebra Hona eller Hane? - Zoope

1. Guppy yngel. 19 Jul 2016 23:29 . Västra Götaland, Alingsås. Det är efter alingsås och jag kan inte ta mig någonstans då jag inte har busskort eller körkort Nu har jag fått många nya, både hanar och honor :) 24 Jan 2017 10:42 Tess. Hur många har du av varje och vad vill du ha för dom? 24 Jan 2017 12:1
  2. jag fick hanen tyckte jag att den var riktigt snygg färgmässigt och jag bestämde mig därför att försöka odla lite på stammen d.v.s. inte bara korsa runt. Så här såg hanen från Tobi ut. Eftersom det inte fanns några tillhörande honor med satte jag honom med ett gäng honor med olika anlag bl.a. röd neon och VEG (Vienn
  3. Könsbestämma Scalare. Det är oftast väldigt svårt att se om en Scalare är en hona eller hane, eftersom de är väldigt lika. De flesta som håller Scalare är osäkra på fiskens kön tills de märker vem det är som lägger ägg och vem som befruktar dem. Om du iakttar dina Scalare nog innan de börjar leka, kan du märka en skillnad i storleken på papilla mellan könen

Video: Poecilia wingei - Zoope

Det har hänt saker de senaste tiden. Jag har köpt en till Guppy hona med röd tjärtfena, till hanen. Inte nog med det, mina Platy´s har fått yngel! Det finns 5 ynglar i en speciel ''låda'' där är dem säkra. Vackert men samtidigt oroar jag mig om de andra fiskarna. I allfall Guppy honan, inte den nya röd-färgade Hur man berättar hane från kvinnliga guppy Guppy är en gemensam nybörjare sötvattensfisk. De är färgstarka, små och relativt lätt att ta hand om. Guppy är är sociala fisk, och ofta köpt eller inrymt i grupper. På grund av detta, kan det vara viktigt att fastställa könen av din guppy för att Hanen kramar ur rommen ur honan genom att vika sig dubbel omkring henne. Honan hamnar i trans och när hon släpper sin rom befruktar han den. Sedan plockar han upp romkornen och spottar upp dom i sitt skumbo medan honan kvicknar till. När leken är avklarad jagar han bort honan och vaktar rommen med sitt liv som insats Guppy s korta liv, 2 till 3 år redan åldrande, är manlig livslängd kortare än honorna. Juveniles just har fött 0,8-1 cm i längd, har kunnat simma fritt, öppna utfodring. Bara födde yngel kan matas mygglarver Cladocera, Artemia kläckning och andra levande bete, även matas levande bete otillräcklig foder i pulverform

Honorna kan bli ca 4 cm långa medan hannarna är något mindre, 2-3 cm. Endlers guppy går att korsa med vanliga guppy och är lätt att få yngel av. De fiskar som säljs i handeln som endlers guppy är ofta hybrider mellan guppy och endlers men man kan vända sig till uppfödare för att få tag på riktiga endlers Guppy (Poecili reticulata) Antal: 3 (två hanar, en hona) Guppyn måste vara en av de vanligaste akvariefiskarna. Jag tror nästan alla någon gång hört talas om denna fisk. Ynglar av sig mycket lätt, många Guppys äter dock upp sin avkomma efter födseln. Levandefödare. Finns i typ tusenmiljarder olika varianter Fisk yngel mata ännu oftare för att de behöver växa och utvecklas. I stek är magen fortfarande väldigt liten mata kvinnan med blodmask: hon behöver styrka. Beroende på åldern hos honan och hane är född från 20 till 100 yngel. I det ögonblicket, när honan födde den sista yngeln Smaragd eller Guppy Vinnare; Smaragdace guld. Hanarna är betydligt färggrannare än honor och ungdjur (inkl. underkuvade hanar) som är gråbrunaktiga. Hanen har också fler äggfläckar än honan (som inte har några alls, eller bara någon enstaka). Hane, hona och yngel. Hona Mwanza Gulf, munruvande Foto: Kevin Bauman. Fångstplatser Hanen har kraftiga förlängda fenstrålar i rygg- och bröstfenorna, stjärtfenans spetsar är mer utdragna än honans. Hanen, som är väldigt färggrann, visar upp en mäktig ryggfena som är försedd med långa utdragna fenstrålar. Honorna uppvisar tydliga svarta markeringar på främre delen av bröstfenorna

Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. hane resp. hona på Golden (läst 2007 gånger) 0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. kyppas. Är det någon av er som har yngel elle unga honor så hör av er via detta forum. Citat från: Classe skrivet 12 nov 2010, 00:42. ja jag håller dig den.. ser fullt hane. Så här går leken till i alla fall, hanen lockar in en romstinn hona i sin grotta som där rommen läggs, hanen vaktar ingången till grottan och fläktar äggen så nytt syrerikt vatten. Efter ungefär 2-3veckor efter äggen blivit lagd kommer du att märka att det kommit ett gäng ca 1cm långa ancistrus yngel

Ancistrus yngel flytta. flytta dom till ett mindre kar med bara vatten från karet dom är i nu. om dom fortfarande sitter still i grottan så kan du ta en burk, ner med burken i karet så den fylls med vatten, lägg i grottan i burken, ta upp burken med vatten + grottan med yngel och lägg ner dom i det andra karet Ancistrus sp. fry in a one gallon tank L. caerulus yngel & guppy? eller ser jag fel? 110L VF Diskus Hardscape 54 LED W/m2 Hur ser du att det är en hane? jag kan inte guppys alls så jag har inte en aning. Ser du? De har inte en så täckande färg, lång ryggfena eller färgglada fenor. Men ÄR det en hona som är dräktig, och jag rekommenderar dig att avliva fisken. Guppy är små, tropiska fiskar som kommer i en mängd färger. Fancy-tailed guppy är inte svårare att odla än vanlig guppy. Liksom andra medlemmar av familjen Poeciliidae föder fancy-tailed guppy levande unga. Honorna är större än hanarna och en mogen kvinna kan bära 24 till 48 yngel varje månad. Instruktione Jag är en riktig guppynörd!! :p:p:p Tycker att dom är så små & fina med sina härliga slöjor! :D Hur startar men en bra guppyuppfödning? Jag funderar på att ha 2 olika akvarium med 1 eller 2 hanar och typ 5 honor i varje akvarium. När akvarium 1 får yngel så sparar jag dom finaste.. Biologiskt kön - har med fortplantningen att göra dvs. hane eller hona ; Storleken på kullen hänger ihop med hur stor honan är. Det är lätt att se på en guppy om hon är dräktig eller inte. När honan är dräktig kan man tydligt se att honan är mycket rund om buken

Palettciklid trivs bra i nästan alla slags akvarium, den vill i regel ha hårt vatten och klarar även bräckt vatten. Den kan vara aggressiv mot andra fiskar, speciellt vid lek. Den vaktar sin bostad, som ofta är en hålighet i en rot eller under några stenar. Båda föräldrarna försvarar och vaktar hela tiden sina yngel Popolärnamn: Endlers guppy, Endler, Campoma guppy. Vetenskapligt namn: Poecilia wingei Storlek: 2,5cm hane, 4cm hona. Utseende: Påminner mycket om den vanliga guppyn men är mindre och ofta inte riktigt lika färgglad. Men dom finns i många färger och färgkombinationer. Och letar man lite så hittar man endlers som är lika färgstarka som vanlig guppy Honan lägger ägg i taket på eller i kanten av en grotta eller något grottliknande. Äggen kläcks efter ca 4 dygn. Ynglen blir frisimmande efter 10-11 dagar. Honan vaktar ägg och yngel medan hannen vaktar det yttre reviret. Allmänt. Många Guianacara som sålts under namnet Guianacara geayi under åren har varit andra arter Hona från halvmånelinjen. Det här är en hona av samma stam som hanarna, med bra vinkel i ryggfena och i stjärtfenans överkant. Jag har haft stora problem att få halvmånarna att överleva men nu verkar det ha stabiliserat sig. Igår fick jag åtta yngel från en annan (prickig) hona

Honan väljer bara hanar som sjunger Sand- och lerstubb lever på grunt vatten runt hela Sveriges kust. Det är en liten fisk (4-9 cm) som är betydelsefull föda för torsk. Under sitt drygt ettåriga liv bygger hanen bo i ett tomt musselskal eller utgrävd hålighet där han försöker locka till sig honor genom att visa upp sig på bästa sätt Antingen är honan död eller så är det möjligen två hanar som bråkar och inte vågar visa sig. jag vet inte. blir inte klok på dessa fiskar. Betta Channoides honan är frisk och pigg. Det ynglet jag har sen kullen innan flytten är fortfarande inte stor nog att könsbestämma men det är nog inte lång tid kvar nu Jag har, som sagt, två honor och en hane i mitt 110l kar. Hona nr.1 fick yngel för någon vecka sedan och dom verkar klara sig riktigt bra. Dom växer bra och hon skyddar dom mot de andra fiskarna. Idag såg jag att hona nr.2 är knallgul och vakta ett område mellan en sten och en växt. Kanske är det en kull till på gång! Skoj! Guppy, platy, svärdbärare och molly. Det finns fler arter men vi säljer inte dessa). En del arter vill ha salt tillsatt, använd i så fall ett akvariesalt utan natriumklorid. De är normalt fredliga men hanarna är väldigt intensiva i sin uppvaktning av honorna. Håll dem med flera honor till var hane. Helst minst 3 honor per hane Äggen och ynglen vaktas av honan medan hanen vaktar reviret som kan innehålla flera honor med yngel eller ägg. Varje yngling ger oftast bara ett fåtal yngel. Powered by Create your own unique website with customizable templates

Hona eller hane - Nu är det såhär att våran familj kanske ska skaffa en lagotto romangnolo. •Jag undrar vad skillna.. Japp, det var Guppy-yngel. Min lilla grupp på 1 hane och 2 honor verkar tydligen tycka att det är hemtrevligt i mitt kar, så till den milda grad att de väljer att skaffa fler av sig själva. Ja, nu är det ju ingen bedrift i o m att Guppy förmodligen skulle föröka sig en mugg med kaffesump, men ändå. Mycket trevligt Honorna är en grå med ovanligt stor stjärtfena, lite gröntonad. Andra honan är svart/halvsvart. Hanen är blå tuxedo. Hade en gul ormskinnshane också som ju också kan vara skyldig. Verkar inte som att honorna gått med hanar innan jag köpte dem. De två som blev könsmogna för ett par månader sen är från grå honan massa hanar och några honor och ibland växer några yngel upp i den tjocka javamossan. Denna hane som jag misstänker är metarika och X-bunden japan blå var en sådan slumpfisk som växte upp. Jag kommer inte att gå vidare med den men den är väl värd att visa i alla fall

Hur länge är guppy-honan gravid - FamiljeLiv

Antal yngel 6 yngel 7 yngel 5 yngel 9 yngel Födelse dat o tid 3/5-10 20i8 21/2-11 23.00 10/4-11 17.30 14/4-11 Mamma namn ålder Gulla okänt Smaragd okänt Gulla II 3/5-10 smarag Om man räddar 30 yngel eller mer per hona man har, per månad, vart ska man då göra av dom när dom växer upp? Att packa akvariet fullt med fisk som man räddat som yngel med en nödlösning riskerar göra att det blir väldigt svårt att hålla god vattenkvalitet, vilket inte är bra för fiskarna Nu finns instruktioner för hur du jättesmidigt kan få Bortskänkes-annonser på din blogg eller hemsida och hjälpa till att sprida samhällsnytta. Läs mer här. Nymfparakit 2.st.hane och hona bortskänkes. Ca 6-7 guppy Ca 10-20st guppy yngel 1st ancistrus Hej! Jag köpte för ett tag sen fiskar, Boraras Brigittae (Moskito rasbora) heter de. (20st) Någon som har erfarenhet av dessa små snyggingar? 2881 Fakta: Ursprung: Sumatra och Indonesien Längd Max 3,5cm (oftast 2,5cm) Temp 23-28grader 5.0 - 6.8 PH Helst akvariestorlek på 40L och störr

Honan kan nu tas bort från lekakvariet. Hanen kommer att stanna nära lekplatsen så han kan köra bort angripare och vifta friskt vatten över äggen. Du kan se hur han använder sina buk- och bröstfenor för att ständigt förse avkomman med friskt och väl syresatt vatten. äggen kläcks efter cirka 5 dygn Säljer mitt akvarium pga tappat intresse. Ca 325L med alla tillbehör, fiskar och växter. Fiskar: guppys 5 metall black vuxna+yngel, ca 25 halvvuxna guppy mix. 2 ancistrus, fått 3 kullar, hane albino, hona vanlig brun. Ca 20 körsbärsräkor

Min hane vill ha en hona. Sen har jag en som jag valt att behålla som behöver bli större så jag vet om det är en hona eller hane som jag behöver köpa partner till. Har 3 super red slöj honor nu, 1st 5-6cm som tyvärr är är yngel till mitt avelspar men verkligen är röd Hanen försöker spänna upp sig för honan. Betta Smaragdina hona Idag när jag matade mina Betta Uberis så såg jag 5st yngel från senaste kullen som är ca 3mm långa men så dök där plötsligt upp ett monsteryngel på över en cm. Måste vara en seg jäkel som överlevt sen någon de tidigaste kullarna

• Instagram arkivera inlägg.
  • Pin up fotos.
  • Läkemedel vs naturläkemedel.
  • Rakhyvel dam ansikte.
  • Glitter hårband.
  • Positano hotell.
  • Projektorduk på stativ.
  • Halsböld utan feber.
  • Rörliga madonnabilder.
  • Axel liljefors jansson familj.
  • Battlebots 2018.
  • Silvester 2017/2018 mit kindern berlin.
  • Londons olympiastadion evenemang.
  • Fulaste smeknamnen.
  • Canon raw codec.
  • Bildkalibrering philips.
  • Pin up fotos.
  • Sjukdomar på träd och buskar.
  • Anna ekström regeringen.
  • Superfly aachen preise.
  • Blocket arjeplog.
  • Dax shepard filmer och tv program.
  • Operationell definition exempel.
  • Svensk volleyboll livescore.
  • Ord med ä.
  • Bygga bord av gamla plankor.
  • Bärlager 0 18.
  • Jobba på mockfjärds fönster.
  • Kvantitativ engelska.
  • Frisia.
  • Urskola se produkter.
  • Borrby hemsida.
  • Mercer report 2017.
  • Feuersalamander gefährlich.
  • Haarlem giessen öffnungszeiten.
  • Mikael parkvall böcker.
  • Carat ljuslykta stor.
  • Mandelträd bilder.
  • White russia flag.
  • Skräckromantiken dracula.
  • Baconlindad fläskfile i ugn temperatur.